Stellantis Türkiye'den Şok Geri Çağırma! 50 Bin Üzerinde Dizel Araç Erişimde!
Stellantis, Türkiye'de 2017-2023 yılları arasında üretilen 50.000'den fazla Peugeot, Citroën, Opel ve Fiat modelini motor zinciri arızası sebebiyle geri çağırıyor. Ek garanti ve ücretsiz onarım imkânı artık Türkiye'de geçerli; geri çağrılan araçlar ve resmi bilgiler için detaylara göz atın.

Stellantis grubu, Türkiye'de 2017 Ekim ile 2023 Ocak tarihleri arasında üretilen 1.5 BlueHDi DV5 motoruna sahip Peugeot, Citroën, Opel, Fiat ve DS markalarına ait araçları geri çağırma kararı aldı. Sosyal medyada paylaşılan Stellantis'in teknik dokümanlarına göre, bu kampanyadan 50.000'den fazla araç etkilenmekte ve bu durum, zamanlama zincirindeki erken aşınma ile olabilecek motor arızası riskleri nedeniyle gündeme geldi.
Geri çağrılan motor türleri ve yapılandırmalar — NY5, MXL, KUH, F511 — arasında Peugeot 308, 3008, 5008, 508, Rifter; Citroën C3, C4, C5, Berlingo; Opel Crossland, Grandland ve Fiat Doblo, Scudo gibi modeller yer almaktadır.
GİDERİLMESİ GEREKEN ARIZA VE MOTORUNUZDA NELER OLACAK?
Teknik belgelerde yer alan bilgilere göre, 7 mm’lik kam mili zincirinde aşırı karbon birikimi ve yüksek temas basıncı sebebiyle erken aşınma meydana gelmektedir. Bu sorun, anormal “ağustos böceği sesi” veya vurma sesi gibi belirtilerle kendini gösterirken, ilerleyen aşamalarda zincir kopması gibi daha ciddi durumlara yol açabilir. Zincir kopması, emme ve egzoz valflerinde hasar, hatta tam motor arızası yaratabilir.
Problemler, özellikle giriş ve çıkış valflerini senkronize eden zamanlama zincirinin ömrüyle yakından ilişkilidir. Şirket, abonelik modeliyle motor sesi veya performansında düşüş yaşayan kullanıcıların yetkili servislere başvurmalarını öneriyor.
TÜRKİYE'DE UYGULANACAK ADIMLAR: GARANTİ VE HAKLAR
Türkiye’de 1.5 BlueHDi motor içerikli araçlar için Stellantis, ücretsiz onarım ve ek garanti sunmaktadır.
Geri çağırma kapsamında yer alan araçlar için motor ses testi, gerekiyorsa kam mili zinciri değişimi, motor yağı değişimi ve ECU yazılım güncellemesi yapılacaktır.
10 yıl veya 240.000 km’ye kadar ek garanti sağlanacak. Bu garanti, 1 Ocak 2023 ile 30 Haziran 2025 tarihleri arasında yapılan yetkili servis işlemleri için geçerli olacaktır.
Tüm süreçler sadece yetkili servislerde ve markanın belirttiği standartlara uygun şekilde gerçekleştirilecektir; şasi numarası (VIN) ile kampanya sorgulamak mümkündür.
ARACINIZIN GERI ÇAĞIRMADA YER ALIP ALMADIĞINI NEREDEN ÖĞRENEBİLİRSİNİZ?
Araç sahipleri, markaların resmi internet sitelerinden veya yetkili servislerden şasi numarasını (VIN) girerek geri çağırma kapsamına alınıp alınmadıklarını kontrol edebilirler. Şasi/VIN ile sorgulama yöntemleri:
Peugeot: Geri Çağırma Kontrol Modülü
Citroën: Satış sonrası hizmet kampanya sorgulama aracı
Opel ve Fiat için de marka siteleri üzerinden VIN ile kontrol mümkündür.
Kampanya hakkında daha fazla bilgiye Stellantis’in teknik destek platformu olan dv5conditions.stellantis-support.com adresinden erişebilirsiniz.
SIK SORULAN SORULAR: HANGİ ARAÇLAR TÜRKİYE'DE ETKİLENİYOR, ONARIM NE KADAR ZAMAN ALIR?
2017-2023 döneminde üretilen 1.5 BlueHDi motorlu modellerin tümü potansiyel risk taşımaktadır.
Türkiye’de geri çağırma ve parça değişimi süreçleri tamamen resmileşmiştir; “motor zinciri değişimi”, “yazılım güncellemesi” ve “yağ değişimi” işlemleri ücretsiz olarak yapılmaktadır.
Yapılacak değişikliklerin kapsamına göre işlemler zaman alıcı ve karmaşık olabilir; daha fazla bilgi için yetkili servis ile iletişime geçmekte fayda vardır.
DİĞER MOTOR SORUNLARI VE AVRUPA'DA Kİ DURUM
Aynı grup içinde bulunan 1.2 PureTech benzinli motorlarda da zincirle ilgili sorunlar baş göstermiş ve Avrupa genelinde tazminat davaları açılmıştır. Ancak 1.5 BlueHDi dizel motorlar, genel olarak müşteriler ve bağımsız uzmanlar tarafından “sorunsuz” kabul edilmesine rağmen, bu geri çağırma durumu Stellantis markasının motorları üzerindeki güveni yeniden tehlikeye atmıştır.
TOFAŞ BU MOTORLARI KULLANMAYA DEVAM EDEBİLİR
Stellantis’in Tofaş bünyesine katılmasıyla, Fiat markasında üretim süreçlerinde değişiklikler bekleniyor. Egea modelinin üretiminin sona ermesiyle, yerine Stellantis yapımı motorların kullanılacağı iddia ediliyor. Mevcut altyapıyı paylaşan markalar, uzmanların öngörüsüne göre gelecekte, sorunları olarak bilinen 1.2 PureTech benzinli ve Avrupa'da 1 milyon, Türkiye’de ise 50 binden fazla aracın geri çağırılmasına neden olan 1.5 BlueHDi dizel motorları kullanmaya devam edecekler.